O Πράσινος Γίγαντας της Χημικής Βιομηχανίας

Πόσο «πράσινοι» είστε; Ανοιχτό πράσινο ή  βαθύ κυπαρισσί; Οι πούδρες βαφής πάντα θεωρούνται ένα περιβαλλοντικά φιλικό προϊόν καθώς, σε αντιδιαστολή με τα χρώματα βασισμένα σε διαλύτες, οι πούδρες περιλαμβάνουν αμελητέα ποσότητα VOCs (πτητικές οργανικές ενώσεις). Όταν απελευθερώνονται στην ατμόσφαιρα, τα VOCs προκαλούν υψηλή συγκέντρωση όζοντος.

Παρόλα αυτά οι πούδρες βαφής διέθεταν ελάχιστες επιστημονικές αποδείξεις του οικολογικού χαρακτήρα τους. »Είμαστε η πρώτη χημική εταιρεία του δείκτη Αειφορίας Dow Jones, που αποτελεί μέτρο σύγκρισης του πόσο αειφόρες είναι οι λειτουργίες μιας εταιρείας, και στοχεύουμε να διατηρήσουμε αυτή τη θέση», λέει ο Russell Deane, Διευθυντής Marketing Ευρώπης για τα Αρχιτεκτονικά και τα “Επιπλα. «Θέλαμε να καταλάβουμε τα συστατικά των προϊόντων μας και την διαδικασία παραγωγής μας έτσι ώστε να εντοπίσουμε που μπορούμε να κάνουμε βελτιώσεις».

Δείτε το τμήμα αειφορίας της AkzoNobel. Με έδρα το Gothenburg της Σουηδίας, αυτό το τμήμα ελέγχει τα περιβαλλοντικά θέματα για περισσότερο από 10 χρόνια. «Πρόσφατα, εστιάσαμε στις μελέτες οικολογικής αποδοτικότητας, καθώς αυτές συνδυάζουν και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και οικονομικές πληροφορίες σε μία έρευνα», εξηγεί η Kjerstin Ludvig μία από τις μηχανικούς του περιβαλλοντικού τμήματος. Οι έρευνες δείχνουν το σύνολο της ζωής του προϊόντος και είναι ένας καλός τρόπος να επικοινωνήσουμε την πληροφορία στους ανθρώπους που δεν εργάζονται σε καθημερινή βάση σε αυτόν τον τομέα.

Το τμήμα διεξήγαγε τις έρευνες οικολογικής αποδοτικότητας στα προϊόντα για δύο αγορές πουδρών βαφής, την αρχιτεκτονική (κυρίως τα πλαίσια παραθύρου) και την αυτοκινητιστική (ζάντες και αμάξωμα). Η πρώτη επιλέχθηκε επειδή οι αρχιτέκτονες έχουν αυξημένη οικολογική ευαισθησία, και η δεύτερη επειδή είναι ένας ιδιαίτερα ευαίσθητος τομέας σε θέματα τιμών.

Οι μελέτες έκαναν μια εξέταση κυριολεκτικά «μέχρι το κόκαλο» των προϊόντων, λαμβάνοντας υπόψη την σχετική ενέργεια που καταναλώνεται, τα μεταφορικά, την συσκευασία, και το κόστος των αποβλήτων για πελάτες στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Γαλλία, την Ισπανία και την Κίνα. 

Τα αποτελέσματα που παρουσιάστηκαν τον Δεκέμβριο του 2007, αν και ήταν αναμενόμενα, επιβεβαίωσαν ότι οι πούδρες βαφής είναι πιο αποδοτικές οικολογικά από τις ανταγωνιστικές τεχνολογίες, αλλά επιφύλασσαν και κάποιες εκπλήξεις. »Θεωρούσαμε ότι η εξαγωγή των πρώτων υλών και η παραγωγική διαδικασία θα ήταν οι κυρίαρχοι τομείς», παραδέχεται ο Deane, «παρόλα αυτά οι διαδικασίες εφαρμογής των πουδρών ήταν εκεί που η περισσότερη ενέργεια καταναλωνόταν και απόβλητα παράγονταν».

«Με άλλα λόγια», λέει ο Ludvig, «υπάρχει χώρος για βελτίωση, αλλά από τον τελικό καταναλωτή. Μπορούμε τώρα να συμβουλεύσουμε τους πελάτες μας να βελτιώσουν την οικολογική αποδοτικότητα με τον να μειώσουν το χρόνο ψησίματος ή να χρησιμοποιούν πιο λεπτά στρώματα πούδρας».

Τα πλεονεκτήματα της έρευνας, λοιπόν, ήταν ευρύτερα από τα αναμενόμενα. Ενώ παρουσίασαν ένα πειστικό επιχείρημα για την επιλογή πούδρας βαφής, έδωσαν προστιθέμενη αξία στους πελάτες ενώ διεύρυναν τις πιθανότητες για την είσοδο στην αγορά της βαφής του αμαξώματος αυτοκινήτων, ένα ακόμα ανεξερεύνητο πεδίο για τις πούδρες βαφής.