Interpon LB – Βαφή MDF & Πλαστικού

Tα πλαστικά και τα MDF υποστρώματα χρησιμοποιούνται ολοένα και περισσότερο στη βιομηχανία, καθώς τα μεταλλικά υποστρώματα αντικαθίστανται. Η τεχνολογία των πουδρών βαφής πρέπει να αναπτυχθεί, ώστε να συνεχίσει να κυριαρχεί.

Η AkzoNobel Πούδρες Βαφής στοχεύει στην κατάκτηση εφαρμογών όπου χρησιμοποιούνται οι υγρές βαφές σήμερα.

Για την βαφή του MDF (Medium Density Fiberboard) και πλαστικών υποστρωμάτων με πούδρα η πρώτη πρόκληση που αντιμετωπίσαμε ήταν οι υψηλές θερμοκρασίες που απαιτούνται για τον πολυμερισμό των συνηθισμένων πουδρών βαφής, καθώς αυτές μπορούν να επηρεάσουν δυσμενώς το MDF και το πλαστικό.

Αναπτύξαμε δύο διαφορετικές τεχνικές:

Η πρώτη περιλαμβάνει πούδρες που πολυμερίζονται σε χαμηλή θερμοκρασία (low bake powders) οι οποίες είναι ειδικές υβριδικές εποξειπολυεστερικές πούδρες. Προορίζονται μόνο για εφαρμογές εσωτερικού χώρου και είναι διαθέσιμες σε μια σειρά από 15 περίπου αποχρώσεις συμπεριλαμβανομένων και μεταλλικών εφέ.

Ο Jörg Walther, Market Manager Furniture, αναφέρει:  »Η διαδικασία για τις low-bake πούδρες είναι να προθερμάνουμε το MDF ώστε να αυξηθεί ελαφρώς η θερμοκρασία του, να το ψεκάσουμε με την πούδρα, και στη συνέχεια να περάσει για μερικά λεπτά από θέρμανση με υπέρυθρη ακτινοβολία (IR) πριν από το τελικό δεκάλεπτο στάδιο πολυμερισμού στον συμβατικό φούρνο «. Το φινίρισμα έχει υφή ψιλού σαγρέ, αλλά δεν έχει υψηλή γυαλάδα.

Η δεύτερη τεχνολογία μας περιλαμβάνει χρήση υπεριώδους ακτινοβολίας (UV) για τον πολυμερισμό, όπου το στοιχείο προθερμαίνεται χρησιμοποιώντας υπέρυθρη ακτινοβολία για περίπου δέκα λεπτά και στη συνέχεια πολυμερίζεται η πούδρα για ένα λεπτό (maximum). Ο Walther παρατηρεί, «Με αυτές τις επιστρώσεις είναι δυνατό να ληφθεί ένα φινίρισμα υψηλής στιλπνότητας που μπορεί να γυαλίζει”

Παρόμοιες καινοτομίες αναπτύσσονται στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. «Η διαδικασία είναι πολύ πιο γρήγορη – διαρκεί μόνο μερικά δευτερόλεπτα και η επιφάνεια λιώνει γρήγορα και ομοιόμορφα για να δώσει ένα λείο φινίρισμα», παρατηρεί ο Jens Kersten, Διευθυντής Κέντρου Τεχνογνωσίας – Automotive Europe.

Οι πούδρες βαφής AkzoNobel χρησιμοποιούνται σε ένα ευρύ φάσμα των εξαρτημάτων στην αυτοκινητοβιομηχανία. Μία πολυεστερική βαφή υγρού διαλύτη που εφαρμόζεται σε ένα τμήμα κινητήρα χρειάζεται τέσσερις στρώσεις για την επίτευξη πάχους 120 μm, αλλά αυτό μπορεί να επιτευχθεί με μία μόνο στρώση πούδρα βαφής.

Τώρα η AkzoNobel εξετάζει την μείωση του μεγέθους του κόκκου της πούδρας για να δώσει ένα ακόμη λεπτότερο φινίρισμα. Ο Kersten παρατηρεί, «Υπάρχει προοπτική για σημαντική βελτίωση εδώ».

Κατεβάστε το Δελτίο Τεχνικών Προδιαγραφών Interpon LB

Κατεβάστε τον Οδηγό Βαφής MDF