Σαν το μαγικό άγγιγμα μιάς ιδανικής επικάλυψης

Σαν από μαγεία, ένα τέλειο φινίρισμα

Το χρώμα είναι κάτι παραπάνω απο απλά…χρώμα. Παράδοξο αλλά αληθινό. Τα χρώματα μπορεί να έχουν απαλή αίσθηση, να δείχνουν παλιά, να φαίνονται μεταλλικά, ή να σας κάνουν να πιστεύετε ότι είναι δέρμα κροκοδείλου. Δεν είναι μαγεία, αλλά το αποτέλεσμα της δημιουργικής ικανότητας των τεχνικών μας τμημάτων.

Η βαφές ειδικών εφέ δεν είναι κάτι νέο, αλλά βρίσκονται σε περίοδο μεγάλης ανάπτυξης, καθώς η εταιρείες προσπαθούν να βρούν νέους τρόπους να διαφοροποιηθούν. «Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν βαφές ειδικών εφέ για να κάνουν τα προϊόντα πιο ελκυστικά και να αυξήσουν την αξία τους» εξηγεί ο John Ring, Διευθυντής του τμήματος Έρευνας & Ανάπτυξης. «Για παράδειγμα, η Whirpool θέλει να προσφέρει στους πελάτες της κάτι παραπάνω από απλά λευκά πλυντήρια» Έχουμε δουλέψει μαζί με τους σχεδιαστές της για την παραγωγή μια γκάμας χρωμάτων που ‘λαμπιρίζουν’. Προσθέσαμε ειδικά συστατικά στη πούδρα, όπως ‘mica’ και πιγμέντα αλουμινίου, έτσι ώστε το ειδικό μεταλλικό φινίρισμα να μπορεί επιτευχθεί με μονή στρώση βαφής.

Η ΙΚΕΑ, η σουηδική εταιρεία οικιακού εξοπλισμού, μας είχε ζητήσει να δημιουργήσουμε μια σειρά χρωμάτων ώστε τα απλά ξύλινα έπιπλα να μοιάζουν κατασκευασμένα από χρώμιο, μπρούτζο ή πέτρα.

Το πλεονέκτημα της AkzoNobel σε αυτόν το τομέα, είναι ότι μπορούμε να αντλήσουμε τεχνογνωσία από άλλα τμήματα του ομίλου μας, όπως το τμήμα υγρών χρωμάτων, χρωμάτων αυτοκινήτων και διακοσμητικών βαφών τοίχου.

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες τομείς ανάπτυξής μας, είναι η βιομηχανία ηλεκτρονικών συσκευών πληροφορικής. Ξεχάστε τις μέρες των μαύρων ματ ή χρωμιωμένων φορητών υπολογιστών. Τώρα, μπορείτε να διαλέξετε ανάμεσα σε χρώματα σαν το ροζ του κραγιόν ή το γαλάζιο της πισίνας. «Δημιουργήσαμε μια δημοφιλή σειρά αποχρώσεων, ειδικά σχεδιασμένη για τον χώρο της βιομηχανίας υπολογιστών. Οι άνθρωποι, δεν διαλέγουν πλέον ένα τέτοιο προϊόν μόνο με βάση τα τεχνικά του χαρακτηριστικά, αλλά και με κριτήριο την εμφανισή του» εξηγεί ο Ring. «Σε ορισμένα καταστήματα, δεν παρουσιάζουν πια τους φορητούς υπολογιστές με ανοικτό καπάκι για να φαίνεται η οθόνη τους, αλλά με κλειστό για να προβάλουν την εξωτερική τους εμφάνιση και ποιά αίσθηση αυτή δημιουργεί».  Μέρος της συλλογής αποχρώσεων, που αναπτύξαμε αποτελεί και μια βαφή ‘απαλής αίσθησης’, ένας διακριτικός συνδιασμός της όψης και της αίσθησης αφής που μοιάζει μεταξένιος.

 «Στην βιομηχανία ηλεκτρονικών συσκευών της Ασίας έχουν φτάσει τη σχεδιαστική ευελιξία, στα οριά της» εξηγεί ο Ring. Το τμήμα των πουδρών βαφής της Akzo Nobel στη Κίνα, συνεργάστηκε με το τμήμα βιομηχανικών βαφών για να να δημιουργήσουν ένα ‘φινίρισμα αντίκας’ ή την αίσθηση της χειροποίητης βαφής, για πελάτες που δραστηριοποιούνται στα έπιπλα. Η συγκεκριμένη γκάμα βαφών, αποτελούμενη απο ‘τρία σε ένα’ σύστημα, βάση πούδρας, γυαλιστερό μοτίβο εφέ και προστατευτικό υγρό βερνίκι, κυκλοφόρησε το Σεπτέμβριο του 2009 στην έκθεση επίπλου του Σικάγο, τη μεγαλύτερη έκθεσή του είδους στη Βόρεια Αμερική, κερδίζοντας μεγάλη δημοτικότητα. «Τα χρωματολόγια, εξαντλήθηκαν σε δύο μέρες!» εξηγεί η Haidi Wang, Διευθύντρια Μάρκετινγκ Επίπλου. «Μέχρι τώρα, οι πελάτες, έπρεπε να πηγαίνουν σε μικρούς ειδικευμένους προμηθευτές χρωμάτων αν θέλανε να δημιουργήσουν αυτό το εφέ», μας εξηγεί. «Οι πελάτες μας, όχι μόνο έχουν τη δυνατότητα να προμηθευτούν ολοκληρωμένες λύσεις απο εμάς, αλλά επωφελούνται και από τα πλεονεκτήματα της πούδρας βαφής –ανθεκτικότητα, αντοχή, μικρή περιβαλλοντική επιβάρυνση.» Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, προήλθε απο κατασκευαστές επίπλου εξωτερικού χώρου που δουλεύουν με χυτό σίδηρο και χυτό αλουμίνιο.  

Η Akzo Nobel μπορεί να φτιάξει μοναδικά εφέ ειδικευμένα για τις ανάγκες ξεχωριστών πελατών. Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις μας, ήρθε από έναν κατασκευαστή αυτοκινήτων που αναζητούσε εφέ σαν δέρμα κροκοδείλου για το χώρο αποσκευών ενός αυτοκινήτου. Αφού πειραματιστήκαμε με έναν συνδιασμό απο διαφορετικά πρόσθετα και θερμοκρασίες, στις εγκαστάσεις μας στη Κίνα, πετύχαμε το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Τι έχει σειρά; Μείνετε σε επαφή μαζί μας….