Χρωματίζοντας το Μέλλον

Είναι το μπλε το νέο μαύρο; Επανέρχεται το ρετρό στη μόδα; Έχει παρέλθει η μόδα των μεταλλικών; Δεν μιλάμε για τις τελευταίες συλλογές που παρουσιάστηκαν στην πασαρέλα ενός Ιταλού σχεδιαστή αλλά για κουφώματα, γραφεία, τραπέζια κουζίνας και καρέκλες αίθριου. Με άλλα λόγια, συνηθισμένα, καθημερινά αντικείμενα και μεταλλικές επιφάνειες βαμμένες με πούδρα. Ποιος όμως είπε ότι η πούδρα δεν έχει σχέση με τη μόδα;

Γιατί είναι το χρώμα τόσο σημαντικό; «Φωτίζει τις ζωές μας» δηλώνει απλά ο Russel Deane, Marketing Manager Αρχιτεκτονικού Τομέα και Τομέα Επίπλων στην Ευρώπη. «Χωρίς το χρώμα, όλα χάνουν το βάθος τους. Κοιτάξτε γύρω σας, στις συσκευασίες, στα έπιπλα, όλα φέρουν ένα έξυπνο συνδυασμό χρωμάτων. Είναι θέμα ψυχολογίας, έτσι γίνονται τα πράγματα πιο ελκυστικά και όμορφα. Ακόμα και στο άσπρο, κάποιος σκέφτηκε να υπάρχουν διαφορετικές αποχρώσεις»

Αυτός ο κάποιος είναι το Aesthetic Center της Akzo Nobel, μια ομάδα οχτώ ειδικών και σχεδιαστών που έχουν έδρα την Ολλανδία και την Σουηδία. Με χρονική αφετηρία το 1992, έχουν προσφέρει τις υπηρεσίες τους σε όλα τα τμήματα της εταιρείας. Το χρώμα έχει συναισθηματικά αξία, εξηγεί η Anne van der Zwaag, manager του Aesthetic Center. Επειδή οι άνθρωποι οδηγούνται από το συναίσθημά τους, είναι εξαιρετικά σημαντικό η Akzo Nobel να έχει μοναδική εμπειρία στο χρώμα όπως και στην τεχνολογία της πούδρας.

Μια φορά το χρόνο, μια διεθνής ομάδα αρχιτεκτόνων, σχεδιαστών και συμβούλων χρώματος, το Analog group, συνεδριάζει προκειμένου να προβλέψει τις χρωματικές τάσεις της επόμενης χρονιάς. Οι προβλέψεις τους είναι βασισμένες σε μια ευρεία γκάμα παραγόντων οι οποίοι αντανακλούν τις διάφορες κοινωνικές μεταβολές.

Παγκόσμια γεγονότα, κλιματικές αλλαγές, μόδα, οικονομία… όλοι αυτοί οι παράγοντες επηρεάζουν τις χρωματικές προβλέψεις. Για παράδειγμα, μετά την καταστροφή της 11ης Σεπτεμβρίου, οι άνθρωποι αναζητούσαν παντού την ασφάλεια και επέλεγαν ασφαλή, ουδέτερα χρώματα όπως τα κρεμ και τα γκρι. Τελευταία, όλο και πιο πολύ αναζητούμε την ένταση  στο χρώμα. Ομοίως καθώς το κλίμα αλλάζει και οι κλιματολογικές αλλαγές μας κάνουν πιο ευαισθητοποιημένους σε θέματα φυσικών πόρων, έχουμε αρχίσει εκ νέου να ψάχνουμε για πιο φυσικούς, γήινους τόνους πράσινων και καφέ.

Ασφαλώς η διαδικασία δεν τελειώνει ποτέ. Ήδη το Aesthetic Center κοιτάζει στο μέλλον και προσπαθεί να βρει ποια θα είναι τα χρώματα του. Ποιο θα είναι το αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης; Θα μας κάνουν οι περιβαλλοντικές ανησυχίες μας να αισθανθούμε πιο συντονισμένοι προς τον φυσικό κόσμο;

Θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι την επόμενη χρονιά για να μάθουμε…